Nieuw met Yoga?

Lesrooster

Ontdek Yogadreams

“Volg je hart, volg je dromen”

Yoga

Alles draait immers om bewustzijn.

Workshops

Verdiep je practice, herken en verken je grenzen.

Opleidingen

Door jezelf te ontwikkelen kun je een ander laten groeien.

Prijzen

De weg naar ontspanning en bewustwording.

OVER YOGADREAMS

Het logo van Yogadreams, het gingko blad, staat symbool voor: hoop, liefde, toverkracht, tijdloosheid en een lang leven. Boven het blad is een kleine cirkel zichtbaar, deze cirkel staat symbool voor het zaadje. Eigenaresse Myrna van Kemenade: “en zo zie ik het ook bij alle mensen die bij ons binnenwandelen. Bij iedereen is de volle potentie aanwezig, de yoga zorgt ervoor dat jij mag uitgroeien tot de beste versie van jezelf, net zoals het zaadje van de ginkgo mag uitgroeien tot een prachtige boom”

Bij Yogadreams kun je heerlijk ontspannen tijdens een les of met een kopje thee in de lounge. Yogadreams bevindt zich in een mooi karakteristiek pand, het voormalig Luthers Wees- en Armenhuis in Zaandam, met vier fantastische lichte ruime studio’s.

De missie van Yogadreams is het bevorderen van bewustwording gebaseerd op de yogafilosofie en beoefening. In de vorm van het geven van yogalessen, yogaworkshops en yogaopleidingen stimuleert het team van Yogadreams mensen bij het verkrijgen van inzichten, verdieping en bewustwording; ingrediënten die kunnen bijdragen aan een groter geluk in ieders leven.

‘Yoga gaat vooral ook over het volgen van je hart, je intuïtie, dát doen wat echt van binnenuit komt. Volg je hart volg je dromen!’

Re-Balance Retreat 24-26 januari in Pillows Hotel.

Re-Balance Retreat: Yoga, Meditatie & Healing op een plek die inspirerend en rustgevend is. Tijdens ons bijzondere 3 daagse Re-Balance Retreat onder leiding van Myrna van Kemenade beoefen je deze eeuwenoude discipline’s op het in de natuur gelegen landgoed dat onderdeel is van Pillows Charme Hotel Château De Raay. Verwen je zelf met deze me-time. De natuur van Limburg, een heerlijk landgoed, een charmant chateau hotel, culinair genieten en volledig tot rust komen met transformerende sessies waardoor je weer dichter bij jezelf komt en met een glimlach en vol energie weer naar huis gaat.

Bekijk alle retreats

Laat je inspireren door onze leden

“Sinds de zoektocht naar een nieuwe yogaschool in mijn fijne nieuwe woonomgeving word het mij wel steeds duidelijker hoe professioneel en hoog het niveau van de lessen bij Yogadreams was.”

Nicole

“Myrna, bedankt voor de fijne omgeving waar ik kan zijn wie ik ben en mag voelen wat ik voel”

Judith

“Mijn leven is zoveel mooier geworden door jou/jullie inzichten!”

Cindy

“Ik stap altijd binnen in een oase van rust en jullie helpen mij erbij echt die momenten voor mezelf te pakken.”

Judith

Yogadreams op Instagram

𝗪𝗮𝘁 𝘇𝗼𝘂 𝗷𝗶𝗷 𝗴𝗿𝗮𝗮𝗴 𝘄𝗶𝗹𝗹𝗲𝗻 𝗺𝗮𝗻𝗶𝗳𝗲𝘀𝘁𝗲𝗿𝗲𝗻 𝘃𝗼𝗼𝗿 𝟮𝟬𝟮𝟮? ⁠

Het is namelijk alweer oktober en voordat je het weet is het januari 2022.⁠

Wat zijn jouw diepste wensen en verlangens? Neem eens tijd om te voelen wat jij echt wil!⁠

Misschien denk je al een tijdje aan het volgen van een yoga opleiding. Durf jij de sprong te wagen? ⁠

In maart 2022 start onze prachtige Vinyasa opleiding. Deze opleiding is een investering in jezelf. Je leert niet alleen hoe je jouw practice kunt belichamen, maar ook staat jouw persoonlijke ontwikkeling centraal. ⁠

Wil je meer weten hierover? Klik dan op link in bio @yogadreamsnl voor meer informatie. ⁠

#Yoga #Vinyasa #Ginko #Strongflow #Yinyoga #Aerial #Aerialyoga #Aerialyoganederland #Aerialrelax #Yogaflow #Yogi #Yogatraining #Yogateacher #Yoganederland #Yogazaandam #Yogaamsterdam #Gezondheid #Asana #Pranayama #Hartopening #Yogadreams ⁠
...

𝗛𝗼𝗲 𝗸𝘂𝗻 𝗷𝗲 𝗹𝗶𝗲𝗳𝗱𝗲𝘃𝗼𝗹𝗹𝗲𝗿 𝗻𝗮𝗮𝗿 𝗷𝗲𝘇𝗲𝗹𝗳 𝘇𝗶𝗷𝗻 𝗱𝗲𝘇𝗲 𝘄𝗲𝗲𝗸? 🍁⁠

Misschien door eerder op te staan en echt een moment te nemen voor jezelf, voordat de dag echt start. Of het bereiden van een heerlijke maaltijd voor jezelf, je partner en familie? ⁠

Tijd maken voor een yogales is ook een teken van liefde voor jezelf. Bij Yogadreams bieden we een variatie aan lessen. ⁠

Waar heb je op dit moment de meeste behoefte aan? Wil je meer rust en gronding kies dan voor een Yin Yoga of healing en meditatie. Heb je juist nu behoefte aan meer beweging kies dan voor een Vinyasa of Strong Flow. Laat ons weten voor welke les(sen) jij kiest deze week. ⁠

Bekijk via link in bio @yogadreamsnl ons aanbod en rooster. ⁠

Ben je nieuw met Yoga en heb je geen idee wat bij jou past? Meld je dan aan voor het Yoga introductieprogramma. De eerstvolgende start op 1 november. Klik op link in bio @yogadreamsnl voor meer informatie. ⁠

#Yoga #Vinyasa #Ginko #Strongflow #Yinyoga #Aerial #Aerialyoga #Aerialyoganederland #Aerialrelax #Yogaflow #Yogi #Yogatraining #Yogateacher #Yoganederland #Yogazaandam #Yogaamsterdam #Gezondheid #Asana #Pranayama #Hartopening #Yogadreams⁠
...

𝗡𝗶𝗲𝘂𝘄 𝗺𝗲𝘁 𝗬𝗼𝗴𝗮? 𝗠𝗲𝗹𝗱 𝗷𝗲 𝗱𝗮𝗻 𝗮𝗮𝗻 𝘃𝗼𝗼𝗿 𝗵𝗲𝘁 𝗬𝗼𝗴𝗮𝗱𝗿𝗲𝗮𝗺𝘀 𝗶𝗻𝘁𝗿𝗼𝗱𝘂𝗰𝘁𝗶𝗲𝗽𝗿𝗼𝗴𝗿𝗮𝗺𝗺𝗮 𝗼𝗽 𝗺𝗮𝗮𝗻𝗱𝗮𝗴𝗮𝘃𝗼𝗻𝗱 𝟭 𝗻𝗼𝘃𝗲𝗺𝗯𝗲𝗿!⁠

Het programma bestaat uit een 2 uur durende workshop waarin Myrna van Kemenade, eigenaresse van Yogadreams, je laat kennismaken met yoga en Yogadreams.⁠

Tijdens deze workshop krijg je ook tips die je gaan helpen bij de keuze voor een yogavorm en docent en is er ruimte om vragen te stellen.⁠

Bij het introductieprogramma hoort 1 maand onbeperkt yoga, waarbij je alle lessen op het rooster kunt uitproberen. Je betaalt voor deze workshop 55 euro, dit is inclusief de hele maand onbeperkt Yogales volgen bij Yogadreams!⁠

Voor meer informatie en aanmelden klik op link in bio @yogadreamsnl⁠

#Yoga #Vinyasa #Ginko #Strongflow #Yinyoga #Aerial #Aerialyoga #Aerialyoganederland #Aerialrelax #Yogaflow #Yogi #Yogatraining #Yogateacher #Yoganederland #Yogazaandam #Yogaamsterdam #Gezondheid #Asana #Pranayama #Hartopening #Yogadreams
...

“𝗘𝘃𝗲𝗻 𝗱𝗲 𝘀𝘁𝗿𝗲𝘀𝘀 𝗲𝗻 𝗱𝗿𝘂𝗸𝘁𝗲 𝘃𝗮𝗻 𝗮𝗹𝗹𝗲𝗱𝗮𝗴 𝗮𝗰𝗵𝘁𝗲𝗿 𝗷𝗲 𝗹𝗮𝘁𝗲𝗻 𝗺𝗮𝗮𝗿 𝗼𝗼𝗸 𝗲𝗿𝘃𝗮𝗿𝗲𝗻 𝗱𝗮𝘁 𝘆𝗼𝗴𝗮 𝗻𝗶𝗲𝘁 𝘀𝘁𝗼𝗽𝘁 𝗮𝗹𝘀 𝗷𝗲 𝘃𝗮𝗻 𝗷𝗲 𝗺𝗮𝘁 𝗮𝗳𝘀𝘁𝗮𝗽𝘁.” - Deborah de Rooij, docent bij Yogadreams

“Mijn eerste yogales: snel nog even wat dingen afmaken op het werk, achteraan aansluiten in de file naar huis, kinderen ophalen, snel eten koken en ’s avonds op de yoga mat. Herkenbaar?

Mijn eerste yogales voelde als thuiskomen en wat begon met één les per week, werden er al snel twee, drie. Inmiddels heb ik bij Yogadreams de 200-uur RYS gecertificeerde Yin yoga docentenopleiding afgerond en een aantal 50-uurs certificaten in Slow flow en Gentle Vinyasa bij Yogamoves en De Nieuwe Yogaschool gevolgd.

Voor mij is yoga in de afgelopen twaalf jaar uitgegroeid van een leuke hobby tot een ware passie. Wat een geschenk om op je yoga mat de rust en ontspanning te ervaren, bewust te worden van je ademhaling en lichaam en werkelijk voelen hoe het echt met je gaat. Even de stress en drukte van alledag achter je laten maar ook ervaren dat yoga niet stopt als je van je mat afstapt. Je hebt alles voor handen om ook rust, balans en mentale kracht op je werk en thuis te vinden en yoga te integreren in je dagelijks leven.

In mijn lessen neem ik je graag mee om in contact te komen met je lichaam, hart en geest waardoor liefde en compassie voor jezelf en anderen kunnen groeien om zo te ervaren hoe je je eigen kracht en energie ten volle kan benutten.”

#Yogadreams #Dreamteam #Yogaoworks #YinYang #Yin #Yogastudio #Inspiratie #Yogi #YinYoga #YinZaandam #Volgjehart #Dreams #Heart #Health #YogaNederland #YogaZaandam 
#YogaZaanstreek #Relax ⁠
...

Heb je griep of ben je verkouden? Dan is het extra belangrijk om goed te zorgen voor je body en mind. Een yogahouding die verlichting geeft is Uttanasana - staande vooroverbuiging. ⁠

Je hoofd omlaag brengen is niet het eerste waaraan je denkt als je verkouden/grieperig bent. Alleen als je eenmaal uit deze houding komt kun je veel beter ademen en creëer je meer ruimte in je lichaam. ⁠

Zo kom je in deze houding⁠
1. Sta met je voeten ongeveer op heupbreedte. Spreid je tenen even van de grond en voel je hoe voeten contact maken met de grond/aarde. Breng je tenen weer omlaag. ⁠
2. Adem in maak lengte en strek je armen zijwaarts omhoog. ⁠
3. Bij een uitademhaling buig je voorover en plaats je handen waar ze landen. ⁠
4. Adem in maak lengte van kruin tot zitbot. ⁠
5. Adem uit kom je dieper in de houding, kruin wijst richting de grond. ⁠

Blijf twee tot vijf minuten in deze houding. Heb je stijve/korte hamstrings buig dan je knieën. Je kunt je armen hier lekker laten hangen of pak tegengestelde ellebogen vast. ⁠

Kom daarna rustig uit Uttanasana houding. Adem in breng je vingertoppen op de grond of op je schenen, verleng van kruin tot zitbot. Adem uit breng je handen op je heupen en kom langzaam omhoog. ⁠

#Flu